dimecres, 3 de febrer del 2021

El Ball de morratxes de Malgrat com a ritual: un element del patrimoni immaterial

En pocs dies sembla que es recupera el ritme de publicació dels articles que fa temps vaig escriure. Em satisfà molt compartir noves publicacions!

Ja està disponible a la xarxa el petit article que vaig fer del Ball de morratxes de Malgrat, i que es va presentar en el marc de la XIII Trobada d'Entitats de Recerca del Maresme. Era una tasca que tenia pendent de quan vaig fer el treball de La confraria del Roser de Malgrat (s. XVIII-XIX). Aproximació al context musical. 



Fragment del Llibre d'Or del Rosari a Catalunya, de Valeri Serra Boldú i gravat amb la imatge de Nostra Senyora del Roser en uns goigs populars

És bo aprofitar l'ocasió que aquestes trobades ofereixen per presentar recerques locals, que sempre son gratificants, i endinsar-me una mica més en algunes dades inèdites que no havien vist la llum de les morratxes i alguns detalls més de la confraria. Al mateix temps, posar en context la morratxa com a atribut a la dansa i la seva transformació en els darrers segles fins a l'actualitat.  

Us deixo, doncs, el text que vaig escriure pensant que compartir-lo amb vosaltres seria la millor finalitat que li podia donar. Podeu accedir-hi clicant a la referència bibliogràfica 👇