diumenge, 19 de gener del 2020

Miguel Casals Aragonés: el fil de vida d'un compositor desconegut


Enguany ha sortit publicat a la Revista Catalana de Musicologia (IEC) l'article que vaig escriure sobre un compositor desconegut, en Miguel Casals i Aragonés, que deixà un interessant llegat musical que roman dipositat a la Biblioteca de Catalunya.

Detall de la signatura de Miguel Casals Aragonés
L'objectiu en escriure aquest article fou presentar públicament el resultat de l'estudi que vaig dur a terme del Fons Miguel Casals Aragonés  (M-MCas), després de fer-ne l'inventari durant el temps que vaig treballar com a becària a la Secció de Música de la Biblioteca de Catalunya.  

Sarsueleta dipositada a l'arxiu de l'Institut del Teatre
Treballar en aquesta institució va ser una experiència gratificant i plaent. Més enllà de la feina, vaig tenir el privilegi de tractar amb els recursos humans de què disposa, que em van permetre créixer en coneixement i satisfacció personal. En aquest sentit, he d'agrair a la responsable, la M. Rosa Montalt i a en Pol Cruells, tot el seu suport professional i l'acompanyament que em van oferir.
  
A més a més de compositor, Casals era pianista, professor i va fundar una acadèmia. D'ell només tenim dades esparses de la seva biografia i el testimoni de la premsa. El fet de treballar el fons d'un músic desconegut em va motivar a activar la recerca per tal de recollir el màxim de dades possibles i intentar posar a l'abast de tothom més informació. No obstant, encara ha quedat molta feina per a fer. 


Esperem que altres fons musicals que surtin a la llum puguin anar exposant peces que encaixin amb les que en aquest article encara hi manquen.

Per accedir a l'article podeu clicar a sota:
Anna Maria Anglada i Mas. "El fons Miguel Casals Aragonés de la Biblioteca de Catalunya: el fil de vida d'un compositor desconegut". Revista Catalana de Musicologia, XII, (2019), p. 331-345.